BiLGi payLaŞım MeRKezi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

BiLGi payLaŞım MeRKezi


 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

Diziler hakkında bulmak istediğiniz her şey!!! Oyuncular ne kadar alıyor?

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
Yazar Mesaj
HayLaSShey
мαѕυм ѕєνgιмι ѕαƒ кαℓвιмι уıℓαя¢α ѕαηα ѕαкℓα∂ıм αмα ∂єğєяιηι αηℓαмα∂ıη...
мαѕυм ѕєνgιмι ѕαƒ кαℓвιмι уıℓαя¢α ѕαηα ѕαкℓα∂ıм αмα ∂єğєяιηι αηℓαмα∂ıη...
HayLaSShey
Cinsiyet: Erkek
®[вєηi iℓєяiує тαşıуαη тєк şєу,нαуαℓℓєяiмiη ρєşiη∂єη giтмєк...] [ нαуℓαѕѕнєу ]®
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 02/12/08
Mesaj Sayısı : 171
Nerden : FoRuMuLaS'taN
Lakap : HayLaSShey
Diziler hakkında bulmak istediğiniz her şey!!! Oyuncular ne kadar alıyor? Vide
https://forumulas.yetkin-forum.com
MesajKonu: Diziler hakkında bulmak istediğiniz her şey!!! Oyuncular ne kadar alıyor? Diziler hakkında bulmak istediğiniz her şey!!! Oyuncular ne kadar alıyor? Icon_minitimePtsi Ara. 15, 2008 7:48 pm

63 yerli dizi, 1 milyar YTL'lik büyük bir ekonomik pazar.. İşte dizi ekonomisinin detayları...
Bölüm başına maliyetleri 100 ila 300 bin
YTL arasında değişen televizyon dizilerinin, reklam ve sponsorluk gelirleriyle
birlikte yaklaşık 1 milyar YTL'lik bir ekonomi ortaya çıkardığı belirtildi.

İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası'nın (İSMMMO) yaptığı
"Dizi ekonomisi" araştırmasına göre, 11 ulusal kanalda bu sezon 20'si yeni 63
yerli dizi yayınlanırken, reyting rekorları kıran diziler yapımcılarına da
kanallara da kazandırıyor.

Yerli dizilerde son 3 yıldır adeta bir patlama yaşandığına dikkat çekilen
araştırmaya göre, yerli diziler, yapımcısından yönetmenine, oyuncusundan
senaristine kadar ekran önünde ve arkasında yaklaşık 150 bin kişiye istihdam
olanağı sağlıyor.

Araştırmaya göre, bir dizinin bölüm çekimi maliyeti 100 ile 300 bin YTL
arasında değişiyor. Buna dizilerin bölüm başına en az 300 bin YTL olan reklam
gelirleri ve 10 ila 70 bin YTL arasında değişen ana sponsorluk gelirleri de
eklendiğinde, yıllık en az 1 milyar YTL'lik bir dizi film ekonomisi ortaya
çıkıyor.

-100 KİŞİLİK EKİP

Araştırmaya göre, bir dizide ekran önünde ortalama 20 ila 30 oyuncu görev
alırken, kamera arkasında bunun iki-üç katı bir teknik ekip bulunuyor. Stüdyoda
görev alanlarla birlikte bir dizide görev alanların sayısı ortalama 60 ila 100
kişi arasında değişiyor.

Bir dizinin yapımında servisciden çaycıya, malzemeciden kuaföre kadar
onlarca farklı mesleğe mensup çalışan görev alıyor.

Televizyon dizilerinin bölüm başına maliyeti, 60 bin YTL'den başlayıp 500
bin YTL'ye kadar çıkabiliyor. Ancak genel olarak sektör temsilcileri dizilerin
bölüm başına maliyetinin 100 ila 300 bin YTL arasında değiştiği görüşünde
birleşiyorlar.

-OYUNCU ÜCRETLERİ-

Bir dizide maliyetin yüzde 20'sini, başrol oyuncusunun ya da
oyuncularının aldığı ücretler oluşturuyor. Bu da demek oluyor ki, başrol
oyuncuları bölüm başına 10 ila 30 bin YTL arasında ücret alıyor.
Türkiye'de en çok kazanan dizi oyuncusu unvanını elinde bulunduran
Kurtlar Vadisi'nde "Polat Alemdar' rolünü oynayan Necati Şaşmaz'ın bölüm başına
75 bin YTL aldığı söyleniyor.

Dizilerde önemli rolleri genellikle tiyatro ve sinemadan gelen oyuncularoynuyor.

Sektörün figüran dahil her kademedeki oyuncu ihtiyacını ağırlıklı olarak
cast (oyuncu) ajansları karşılıyor. 1990'lı yılların başında sayıları 5'i bulan
cast ajanslarının sayısı bugün 100'ü geçiyor. Ancak bunların 20'si dizi
sektöründe etkin olabiliyor.

Araştırmaya göre, cast ajanslarına kayıtlı oyuncu sayısının 50 bini
bulduğu tahmin ediliyor. Avukattan ev hanımına, mühendisten öğretmene kadar
farklı mesleklerden kişiler reklam, sinema ve dizilerde rol alıyor.

Profesyonel olarak oyunculuk mesleğini yapanlar genellikle menajerlik
sistemiyle çalışıyor. Amatör olarak oyunculuk yapan insanların kazançları
profesyonel oyuncularla kıyaslandığında düşük kalıyor.
İSMMO'nun araştırmasına göre, dizi sektörü büyürken sorunları da
beraberinde büyüyor. Sektörün en büyük sorunu, 85 ila 120 dakika olarak çekilen
dizi bölümler.

Avrupa'da diziler 45 dakika olarak çekilip yayınlanırken, Türkiyede her
bölüm bir sinema filmi uzunluğunda.

Araştırmaya göre, dizilerdeki ücretlerin dağılımı şöyle:
Görevi Bölüm başına aldığı ücret

Yönetmen 5-15 bin YTL
Senarist 5-15 bin YTL
Müzisyen 2-8 bin YTL
Yönetmen yardımcısı 500-4 bin YTL
Başrol oyuncusu 10-30 bin YTL
Orta kademe oyuncu 5-10 bin YTL
Ünlü olmayan oyuncu 2-5 bin YTL
Diyaloglu bölüm oyuncusu 50-500 YTL
Ajanstan diyaloglu oyuncu 50-200 YTL
Ajanstan görüntü figüranı 20-30 YTL
Bazı televizyon kanalları, dizileri 'iç yapım' olarak kendisi yapıyor ya
da bağlı olduğu grubun yapım şirketine yaptırıyor. Ancak yerli dizilerin yüzde
90'ını yapım şirketleri yapıp, televizyonlara pazarlıyor.

Yapım şirketleri, dizilerin maliyetinin üstüne yüzde 20 ila 40 arasında
değişen oranlarda kar koyarak, televizyon kanallarına satıyor.

-İLK 3 BÖLÜM SEYİRCİ KAPMA BÖLÜMÜ-

Yine aynı araştırmaya göre, yapımcılar, kanallarla genelde reyting
anlaşması yapıyorlar. Yapımcılar için ilk üç bölüm genellikle "seyirciyi kapma
bölümleri" olarak tabir ediliyor. Yapımcılar genellikle prime timeda (saat
20.00 ila 23.00 arası) 7 reyting garantisi vererek kanal yönetimleriyle el
sıkışıyor.

Reyting arttıkça, yapımcıların da kanallardan bölüm başına aldıkları
ücret artıyor.

Bölüm başına bütçeleri 100 ila 300 bin YTL arasında değişen diziler,
yapımcılar açısından 10'uncu bölüme geldiğinde ancak maliyetini karşılamış
oluyor. Ancak beklenilen reytingi alamayıp da erken yayından kaldırılan diziler,
bu işe para koyan yapımcıları da zor durumda bırakıyor.

-DİZİ BÜTÇESİ -

Dizi bütçesinin yüzde 3 ila 5'i daha dizinin ön hazırlık aşamasında
kullanılıyor. Bir dizi yayına girmeden 6 ila 8 ay önce ön hazırlıkları başlıyor.

Yer, kostüm gibi ilk masraflar bu ön prodüksiyon bütçesinden kullanılıyor ve
yapımcı şirketi tarafından ödeniyor.

Dizi çekilmeye başladıktan sonra, bütçenin yarısına yakını oyuncu
kadrosuna gidiyor. Bütçenin yüzde 20 bölümünü yönetmen, senarist, müzisyen gibi
yapım ekibi alıyor. Teknik ekibin aldığı pay yüzde 5 iken, ekipman, dekor-kostüm,
film-kaset ücreti, post prodüksiyon ve prodüksiyon giderleri için harcanıyor.

Araştırmada, Türkiye'de dizi ve film çeken 150 aktif yönetmenin olduğu
belirtiliyor. Dizi çeken yönetmenlerin ücretleri de çalıştığı kuruma ve dizinin
yayınlanacağı kanala göre değişiyor.

-USTA-ÇIRAK İLİŞKİSİ-

Araştırmada ayrıca , son yıllarda dizilerin beklenmedik yükselişinin,
yönetmen ve senarist açığını ortaya çıkardığına dikkat çekildi.

Özellikle yönetmen açığının reji asistanlığından kamera yönetmenliğine,
oradan da görüntü yönetmenliğine uzanan bir usta-çırak ilişkisi içinde
yetişenlerle çözülüyor.

Senarist ihtiyacını gidermek için de son dönemlerde birbiri ardına
senaryo okulları açılıyor.

Senarist ücretleri, dizilerde haftada 5 ila 15 bin YTL arasında
değişiyor.

-DİZİ MÜZİKLERİ-

Dizi müzikleri konusunu da ele alan araştırmaya göre, dizilerin seyirci
tarafından sevilip tutulmasında önemi büyük olan dizi müzikleri için bölüm başına
2 ila 8 bin YTL arasında bir ücret ödeniyor.

Dizi ne kadar çok yayında kalırsa, müzik için alınan pay da artıyor.

Türkiye müzik piyasasının rakamsal büyüklüğünün 30 milyon YTL olduğu
tahmin edilirkan, dizi müzikleri de pazardan ortalama yüzde 5 pay alıyor.

-REKLAMIN ASLAN PAYI-

Büyüklüğü yaklaşık 4.5 milyar YTL'yi bulan reklam sektörünün son yıllarda
yeni büyüme araçlarından biri yerli diziler.

80 dakikalık bir dizinin arasına yaklaşık 30 dakikalık reklam alınıyor.

Reklam tarifeleri kanallara göre farklılık gösterse de, prime time'da
yayınlanan dizi arasındaki reklamların saniye fiyatı 200 ile 400 YTL arasında
değişiyor.

Televizyonların prime time'larının yüzde 80'ini diziler işgal ederken,
prime time'daki reklam gelirleri ise televizyonlarının kazancının yüzde 70-80'ini
oluşturuyor. En çok izlenen dizilerin 30 saniyelik reklam spotu 6-7 bin dolar.

Medya Takip Merkezi'nin 4-10 Ağustos 2008 tarihinde yaptığı bir çalışmaya
da yer verilen araştırmaya göre, en çok reklam alan program tipleri arasında
yerli dizilerin ezici bir üstünlüğü bulunuyor.

-DİZİLERE SPONSORLUK-

İSMMO'nun araştırmasına göre, dizilerin tek gelir kaynakları reklamlar
değil. Sponsorluklar da dizi ekonomisinde önemli bir yer tutuyor. Ürünlerini
marka yapmak ya da marka bilinirliklerini artırmak isteyen firmalar, tüketiciye
kendilerini en hızlı tanıtma yollarından biri olarak yerli dizileri görüyor.

Bölüm başına 10 bin YTL ile başlayan ana sponsorluk, devam eden
bölümlerde 70 bin TL'ye kadar çıkabiliyor.

Diziler bir ana sponsorun yanı sıra 40'a yakın da sponsor alabiliyor.

Son yıllarda mücevherat ve kuyum sektörünün dizilere ana sponsor
oldukları dikkat çekerken, sıralı otogaz sistemlerinden gıdaya, ayakkabıdan
yatağa kadar farklı sektörlerden de ana sponsor olmak için dizilere ilgi
gösterdiği gözleniyor.

Diziler ayrıca, emlakçılık ve araç kiralama şirketlerine de yeni iş
kapıları açıyor.

Dizilere mekan sağlayan emlakçılar, konaktan villaya, yalıdan ofise kadar
birçok mekanı kiralıyor. Dizi mekanlarının günlük kirası 350 YTL'den başlıyor ve
6 bin dolara kadar çıkıyor. Kimi zaman bir dizinin bir bölümünde 20 ayrı mekan
kullanılıyor.

Nostaljik diziler için ise İstanbul Boğazındaki yalılar rağbet görüyor.

Günlük 500 YTL'ye kiralanabilen yalıların aylık kirası 20 bin YTL'yi buluyor.

Dizilerde mekan olarak devlete ait saray, müze, tarihi konak, park,
köprü, sokak ve cadde gibi yerler de kullanılabiliyor. Bu mekanları kullanmak
için de özel fiyat tarifeleri bulunuyor.

DİZİ TURİZMİ-

Diziler kullanılan mekanlara direk katkı sağlarken, dizilerin çekildiği
bölgeler geniş kitleler tarafından tanınıyor. Hatta yeni bir iç turizm
hareketinin oluşmasına da neden oluyor. Dizilerle yeniden keşfedilen yerlerden
biri Peribacaları diyarı Kapadokya.

Diziler çekildikleri yerlerde turizm hareketini artırırken, yöre halkı da
figüran olarak dizilerde rol alıyor.

DİZİ İHRACATI-

"Dizi ekonomisi" araştırmasına göre, yerli dizi sektöründeki büyüme,
dizi ihracatını da beraberinde getirdi.

Bir zamanlar dizi ithal eden Türkiye, özellikle Ortadoğu ülkelerine dizi
ihracatına başladı. Dubai'den 22 Arap ülkesine yayın yapan MBC (Middle East
Broadcasting Center-Ortadoğu Yayıncılık Merkezi) adlı televizyon kanalı, Türk
dizilerini ilk keşfeden televizyon kanalı oldu.

Ihlamurlar Altında ve Gümüş dizilerinin yayın haklarını satın alan MBC,
izleyicilerin ilgisi sonucunda toplam 25 Türk dizisini daha satın aldı.

Her bir dizinin 200 ila 250 bin dolar arasında bir bedelle ihraç edildiği
belirtiliyor.

1-19 Eylül 2008 tarihleri arasında tüm izleyici grubunun izlediği ilk 100
program içinde milli maçların olduğu günler hariç, en yüksek reytingi yerli
diziler aldı.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Diziler hakkında bulmak istediğiniz her şey!!! Oyuncular ne kadar alıyor?

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
BiLGi payLaŞım MeRKezi :: (¯`·.(¯`·.Televizyon Dünyası.·´¯).·´¯) :: Yerli Diziler -